Φρουτάκια: Η ιστορία τους
Στην Ελλάδα τους λέμε κουλοχέρηδες ή φρουτάκια, στην Αμερική είναι γνωστά ως Slot Machines, στην Αγγλία ως Fruit Machines και στην Αυστραλία ονομάζονται Poker Machines.Τα μηχανήματα αυτά, όπως και να τα λέει ο καθένας, έχουν πολύ μεγάλη ιστορία πίσω τους που ξεκίνησε πριν το 1900. Πρόκειται για μία μηχανή τυχερών παιχνιδιών που έχει τρεις οι περισσότερους κυλίνδρους, οι οποίοι περιστρέφονται με το πάτημα ενός κουμπιού ή το κατέβασμα ενός μοχλού.
Πρώτη εμφάνιση το 1887
Η πρώτη εμφάνιση των κουλοχέρηδων ήταν το 1887 (ο ακριβής χρόνος που συνέβη δεν είναι σαφής αφού κάποιοι αναφέρουν και το 1899) και πρόκειται για εφεύρεση του Charles Fey στο Σαν Φρανσίσκο.
Γεννημένος σε μια οικογένεια με 15 μεγαλύτερα αδέλφια, ο Τσαρλς Φρέι δεν είχε φανταστεί ποτέ ότι θα γίνει ο εφευρέτης της πιο διάσημης μηχανής τυχερών παιχνιδιών στον κόσμο. Γεννήθηκε στη Βαυαρία και μετανάστευσε στο Νιου Τζέρσεϋ για να ζήσει με τον θείο του όταν ήταν 23 ετών. Εργάστηκε ως κατασκευαστής οργάνων από μικρή ηλικία και είχε καλές δεξιότητες στη βιομηχανία. Μετά από λίγο καιρό, εγκαταστάθηκε στο Σαν Φρανσίσκο και ξεκίνησε τη δική του εταιρεία με έναν συνάδελφο από τον προηγούμενο εργοδότη του Electric Works. Η εφεύρεση των κουλοχέρηδων πραγματοποιήθηκε ως υποπροϊόν των προσπαθειών του Φρέι να φέρει περισσότερους πελάτες στην επιχείρησή του.
Ήταν ένας κουλοχέρης με τρεις τροχούς που γύριζαν και είχαν 10 σύμβολα (μπαστούνια, καρδιές, διαμάντια, κουδουνάκια και πέταλα) ο καθένας. Νικητής ήταν αυτός που πετύχαινε τρία κουδουνάκια (Liberty Bell). Ονομάστηκε Liberty Bell Machine. Βασίστηκε στην ίδια ιδέα των σημερινών κουλοχέρηδων που απαιτούσαν από τους παίκτες να επιτύχουν μια σειρά από τα ίδια σύμβολα όπως τρία Liberty Bells για να κερδίσουν. Το παιχνίδι είχε ένα αυτόματο σύστημα πληρωμών και έγινε αμέσως δημοφιλές.
Ο Φρέι δεν μπόρεσε να αποκτήσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την εφεύρεσή του λόγω των νόμων, οπότε άρχισε τελικά να νοικιάζει τα μηχανήματά του σε παμπ, αίθουσες μπόουλινγκ, καταστήματα πούρων, σαλόνια, κουρεία και άλλα μέρη που τους ενδιαφέρουν. Για να αντιμετωπίσει τους απατεώνες παίκτες, ο Frey άρχισε να χρησιμοποιεί τον ανιχνευτικό πείρο στα μηχανήματά του που θα μπορούσε να διαφοροποιήσει τα πλαστά νομίσματα από τα πραγματικά.
Δυστυχώς, το 1906 το Σαν Φρανσίσκο επλήγη από σεισμό που κατέστρεψε όλες, εκτός από τέσσερις από τις μηχανές "Liberty Bell".
Αν και η πρώτη παρτίδα κουλοχέρηδων καταστράφηκε, η τεχνολογία πίσω από αυτά επέζησε και αντιγράφτηκε γρήγορα από ευκαιριακούς επιχειρηματίες, όπως ο Herbert Stephen Mills. Ο Μιλς ίδρυσε την Mills Novelty Company του Σικάγο και ξεκίνησε την παραγωγή των Mills Liberty Bell, High Top και Golden Falls, οι οποίες έγιναν δημοφιλείς και εξαπλώθηκαν σε όλη τη χώρα πολύ γρήγορα. Κάποιος μπορούσε συχνά να δει τα μηχανήματα σε αίθουσες μπόουλινγκ, κλαμπ μπιλιάρδου και άλλους χώρους διασκέδασης.
Λίγο αργότερα, οι κατασκευαστές ξεκίνησαν την παραγωγή μεγαλύτερων μηχανημάτων τυχερών παιχνιδιών, τα οποία είχαν ένα μεγάλο περιστρεφόμενο τροχό, κομμένα σε τμήματα με διαφορετικά χρώματα. Για να κερδίσει, ένας παίκτης έπρεπε να ποντάρει σε ένα χρώμα, να τραβήξει το μοχλό και να ελπίζει ότι ο τροχός θα σταματήσει σε έναν από τους νικητήριους τομείς του. Ανάλογα με την κλίμακα του τροχού, τα τμήματα κυμαίνονταν από πενήντα έως εκατό χρώματα.
Αυτός ο τύπος μηχανών τυχερών παιχνιδιών προσέλκυσε πολλούς θαυμαστές και έγινε το πιο δημοφιλές παιχνίδι για να παίξουν, αλλά μετά από λίγο ο ενθουσιασμός ξεθώριασε και χωρίς να χάσει χρόνο, ο Μιλς παρουσίασε το νεότερο παιχνίδι του, το Kalamazoo. Το Kalamazoo επέτρεψε στους παίκτες του να εισάγουν έως και πέντε νομίσματα και πλήρωναν έως και 1 δολάριο, ενώ το Duplex, το οποίο δημιουργήθηκε από τον Φρέι, επέτρεψε στους παίκτες του να εισάγουν έως και δέκα νομίσματα.
Σε λιγότερο από τριάντα χρόνια, η κατασκευή κουλοχέρηδων μετατράπηκε σε μια πολύ επικερδή και πολύ δημοφιλή επιχείρηση. Κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού πλαισίου, περισσότερα από ένα εκατομμύριο κουλοχέρηδες κατασκευάστηκαν σε παγκόσμια κλίμακα. Δημιουργήθηκαν πολλές νέες εγκαταστάσεις, με καθεμία να εισάγει νέες τροποποιήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ανταλλαγής του χαλύβδινου περιβλήματος για ένα από αλουμίνιο, το οποίο υιοθετήθηκε ευρέως.
Στη δεκαετία του 1960 μια άλλη καινοτομία στη βιομηχανία κουλοχέρηδων εισήχθη από την Bally Manufacturing, η οποία ασχολήθηκε με την κατασκευή παιχνιδιών arcade και παρόμοιων μηχανών με κέρματα για περισσότερα από τριάντα χρόνια. Η εταιρεία εφάρμοσε τη χρήση ηλεκτρομηχανικών κυκλωμάτων προκειμένου να αναγνωρίσει μεγάλο αριθμό δυνατοτήτων πληρωμής. Επιπρόσθετα, η Bally αντάλλαξε τον slicer ενός νομίσματος και εγκατέστησε έναν μηχανισμό πληρωμής χοάνης, ο οποίος επιτρέπει σε έναν κουλοχέρη να πληρώσει έως και 500 νομίσματα χωρίς τη βοήθεια ενός συνοδού.
Η σειρά καινοτομιών της εταιρείας την άφησε να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της και να κυριαρχήσει στον κλάδο, ελέγχοντας περίπου το 90% όλων των κουλοχέρηδων στη Νεβάδα κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970. Το 1967 η Bally κυκλοφόρησε τον πρώτο κουλοχέρη, με την ονομασία "809", ο οποίος προσέφερε μια πληρωμή ανάλογη με το ποσό που κατατέθηκε. Το ελάχιστο στοίχημα για τα μηχανήματα ορίστηκε σε ένα νόμισμα, ενώ το μέγιστο - στα πέντε.
Η σειρά καινοτομιών της εταιρείας την άφησε να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της και να κυριαρχήσει στον κλάδο, ελέγχοντας περίπου το 90% όλων των κουλοχέρηδων στη Νεβάδα κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970. Το 1967 η Bally κυκλοφόρησε τον πρώτο κουλοχέρη, με την ονομασία "809", ο οποίος προσέφερε μια πληρωμή ανάλογη με το ποσό που κατατέθηκε. Το ελάχιστο στοίχημα για τα μηχανήματα ορίστηκε σε ένα νόμισμα, ενώ το μέγιστο - στα πέντε.
Τη δεκαετία του 1980 η εταιρεία κυκλοφόρησε τη σειρά της Ε, η οποία σηματοδότησε ένα τεράστιο άλμα προς τον κουλοχέρη όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Αυτές οι συσκευές ήταν εξοπλισμένες με μικροεπεξεργαστές που ελέγχουν κάθε κίνηση που κάνει το μηχάνημα, επιπλέον η νέα τεχνολογία συνέλαβε και αποθηκεύτηκε πληροφορίες σχετικά με διαφορετικές μετρήσεις , όπως πότε έγινε η τελευταία πληρωμή, πόση ήταν, πόσες φορές παίχτηκε το μηχάνημα κλπ.
Επιπλέον, η Bally εφάρμοσε μάρκες μουσικής σε αυτούς τους μικροεπεξεργαστές, δίνοντας στον κουλοχέρη τη δυνατότητα να παράγει διαφορετικούς ήχους όταν εισήχθησαν κέρματα ή περιστράφηκαν οι τροχοί.
Τα πρώτα ηλεκτρονικά φρουτάκια - Video Slots
Το 1976 αναπτύχθηκε το πρώτο πραγματικό ηλεκτρονικό φρουτάκι από τους N. Cerracchio, R. Greene, W. Beckman, J. Reukes, και L. Black υπό την εταιρεία Fortune Coin Co., Las Vegas, NV. Ο κουλοχέρης ήταν σε μια τροποποιημένη έγχρωμη οθόνη 19 ιντσών της Sony και πλακέτες με λογισμικό για όλες τις λειτουργίες του μηχανήματος. Η πρώτη μηχανή video slot τοποθετήθηκε στο ξενοδοχείο Χίλτον στο Λας Βέγκας και μετά από κάποιες τροποποιήσεις ασφαλείας κατά της εξαπάτησης του μηχανήματος, πήρε την έγκριση από την πολιτεία της Νεβάδα.
Το 1994, δημιουργήθηκε ο πρώτος ηλεκτρονικός κουλοχέρης με δύο οθόνες δημιουργήθηκε στην Αυστραλία και δυο χρόνια αργότερα (1996) ακολούθησε η Αμερική. Σε αυτό τον τύπο μηχανών η προβολή στις οθόνες άλλαζε, παρέχοντας στον παίκτη ένα διαφορετικό περιβάλλον, παιχνίδι στο οποίο θα μπορούσε να διεκδικήσει κάποιο μπόνους. Οι κουλοχέρηδες με τις τρεις κολώνες αντικαταστάθηκαν από άλλους με 5,7,9 και ακόμη περισσότερες κολώνες, με μεγάλη ποικιλία στα σύμβολα και τη θεματολογία. Από τα video slots πήγαμε στους online κουλοχέρηδες.
Περιγραφή παιχνιδιού
Ο κάθε παίκτης για να ξεκινήσει το παιχνίδι του, πρέπει να εισάγει στο μηχάνημα κέρματα, χαρτονόμισμα ή στις πιο καινούργιες μηχανές εισιτήριο εισαγωγής εξαγωγής με barcode. Τότε, η μηχανή ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού και με το κατέβασμα ενός μοχλού ή με το πάτημα κουμπιού επάνω σε οθόνη αφής όπου προβάλλεται και το παιχνίδι.
Σκοπός παιχνιδιού
Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι τα χρήματα και αυτά έρχονται με τη νίκη. Δηλαδή με το ταίριασμα και την ευθυγράμμιση ίδιων συμβόλων στην οθόνη. Τα σύμβολα διαφέρουν σε κάθε μηχανή, έχουν όμως συνήθως έντονα χρώματα και χαρακτηριστικά σχήματα όπως φρούτα, γράμματα, αριθμούς, καμπάνες, διαμάντια, καρδιές, εικόνες ηρώων κόμικς, διασήμων ηθοποιών, τραγουδιστών και πολλά άλλα.
Αυτόματη πληρωμή
Ακόμα και σήμερα πολλές σύγχρονες μηχανές διαθέτουν και μοχλό στο ένα πλαϊνό μέρος τους. Συναντάμε τους κουλοχέρηδες στα καζίνο, αλλά και στο διαδίκτυο υπό ψηφιακή μορφή. Τα φρουτάκια αποτελούν χωρίς αμφιβολία ένα από τα πλέον διαδεδομένα παιχνίδια καζίνο. Η μηχανή slot διαθέτει ανιχνευτή, ο οποίος αναγνωρίζει το νόμισμα ή μάρκα την οποία ο παίκτης εισάγει στο μηχάνημα. Η μηχανή πληρώνει αυτόματα τον παίκτη όταν συγκεκριμένοι συνδυασμοί συμβόλων εμφανιστούν στην οθόνη.
Τo Random Number Generator (RNG)
Πλέον, όλα τα φρουτάκια έχουν RNG που είναι το λογισμικό που παράγει αλγόριθμους οι οποίοι καθορίζουν το αποτέλεσμα που βλέπουν στην οθόνη τους οι παίκτες και επιφέρει τη νίκη ή την ήττα. Ο κουλοχέρης που είχε φτιάξει ο Φρέι είχε τρεις κυλίνδρους από 10 σύμβολα και υπήρχαν 1000 διαφορετικοί πιθανοί συνδυασμοί. Αυτοί απέδιδαν στους παίκτες συνολικά το 75% των χρημάτων, ενώ το υπόλοιπο 25% το κέρδιζε το μαγαζί ή το καζίνο.