Dota 2 στο στοίχημα: Πως να παίξετε και τι αγορές υπάρχουν
Ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια E-Sports είναι το Dota 2. Πρόκειται για παιχνίδι τύπου MOBA (Multiplayer Online Battle Arena), το οποίο αναπτύχθηκε και διανεμήθηκε από τη Valve Corporation το καλοκαίρι του 2013 και έχει εκατομμύρια φιλάθλους σε όλο τον κόσμο. Είναι ομαδικό παιχνίδι, αφού παίζεται ανάμεσα σε δύο πενταμελείς ομάδες και η δημοφιλία του το καθιστά στα κορυφαία E-Sports για στοίχημα.Είναι η συνέχεια του ομώνυμου παιχνιδιού DOTA (Defense of the Ancients) το οποίο ήταν διάσημος χάρτης για το Warcraft III: Reign Of Chaos και το Warcraft III: The Frozen Throne.
Η επιτυχία του Dota 2, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις διαδοχικές κρίσιμες αποφάσεις που πρέπει να παρθούν και στην επικοινωνία της ομάδας. Η κριτική σκέψη απαιτείται συχνά και σε άλλα παιχνίδια, αλλά το εύρος και η ταχύτητα με την οποία πρέπει να εφαρμοστεί στο Dota 2 είναι αυτό που το ξεχωρίζει. Ειδικότερα σε επαγγελματικό επίπεδο, η γρήγορη κριτική σκέψη, η σωστή στρατηγική και η επικοινωνία ανάμεσα στις ομάδες είναι κομβικές ώστε η ομάδα να φτάσει προς τη νίκη.
Σκοπός παιχνιδιού
Στο Dota 2, δύο ομάδες των πέντε παικτών αναμετρούνται μεταξύ τους σε ένα χάρτη με δύο βάσεις, μία για κάθε ομάδα. Η πρώτη ομάδα που θα καταστρέψει τη βάση της αντίπαλης ομάδας (το λεγόμενο ancient κτίριο) θα στεφθεί νικήτρια. Σε έναν αγώνα E-Sports ο νικητής ενός αγώνα είναι η ομάδα που νικάει σε δύο χάρτες (best of 3) ή τρεις χάρτες (best of 5).
Πως παίζεται το παιχνίδι
Πριν από κάθε αγώνα κάθε παίκτης μπορεί να επιλέξει έναν ισχυρό χαρακτήρα από ένα μεγάλο ρόστερ από 115 διαφορετικούς «Ήρωες», όλοι με διαφορετικές ικανότητες, δυνατότητες και αδυναμίες.
Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, οι παίκτες συλλέγουν πόντους εμπειρίας (xp) για να ανεβάσουν επίπεδο (level) τους χαρακτήρες τους. Οι πόντοι εμπειρίας συλλέγονται με διαφορετικά επιτεύγματα, όπως σκοτώνοντας έναν άλλο ήρωα ή προχωρώντας πιο κοντά στην βάση της αντίπαλης ομάδας σκοτώνοντας αμυντικούς πύργους κτλ. Βάσει της απόδοσης τους, οι παίκτες μπορούν να συλλέξουν και να κερδίσουν χρυσό (gold). Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του παιχνιδιού, καθώς η απόκτηση χρυσού επιτρέπει στους παίκτες να αγοράσουν αντικείμενα για τον χαρακτήρα τους που μπορούν να βελτιώσουν σε μεγάλο βαθμό την αποτελεσματικότητα του.
Οι γραμμές, οι πύργοι και τα creeps
Σκοτώνοντας τα creeps και καταστρέφοντας τους αμυντικούς πύργους της αντίπαλης ομάδας, οι παίκτες βοηθούν την ομάδα τους να προχωρήσει πιο κοντά στην αντίπαλη βάση, την οποία όπως προαναφέραμε θέλει να καταστρέψει για να κερδίσει το παιχνίδι. Σε κάποιο σημείο της γραμμής ενδέχεται να συναντηθούν παίκτες και των δύο ομάδων και εκεί αρχίζουν οι μάχες σώμα με σώμα. Αν ένας ήρωας σκοτωθεί, τότε αναγεννιέται μετά από κάποιο χρόνο που εξαρτάται από το level του (το επίπεδο του).
Πως αναβαθμίζονται οι χαρακτήρες
Όλοι οι ήρωες είναι πολύ αδύναμοι στο ξεκίνημα κάθε παιχνιδιού, γι’ αυτό είναι απαραίτητο να μαζεύουν πόντους εμπειρίας και χρυσό. Οι πόντοι εμπειρίας χρησιμοποιούνται για την αναβάθμιση του χαρακτήρα. Όταν ο παίκτης ανεβαίνει level, μπορεί να αποκτήσει νέες ικανότητες ή να αναβαθμίσει αυτές που έχει ήδη. Με το χρυσό ο παίκτης μπορεί να αγοράσει αντικείμενα που προκαλούν μεγαλύτερη ζημιά στον αντίπαλο και να αποκτήσει μεγαλύτερη ταχύτητα τρεξίματος. Τα πιο ακριβά αντικείμενα μπορούν να δώσουν ακόμα και έξτρα ικανότητες που μπορούν να βοηθήσουν την ομάδα να μετατρέψει το πεδίο της μάχης προς όφελός της.
Για να συγκεντρώσει ένας παίκτης χρυσό από τα creeps, πρέπει να είναι αυτός που κάνει το τελειωτικό χτύπημα. Εάν δεν κάνει το τελειωτικό χτύπημα, δεν θα του απονεμηθεί χρυσός. Μία ομάδα μπορεί να αρνηθεί στους εχθρούς της τα τελειωτικά χτυπήματα, αν σκοτώνει αυτή τα δικά της creep, λίγο πριν ο αντίπαλος ήρωας κάνει το τελειωτικό χτύπημα. Αυτός είναι ένας χρήσιμος τρόπος να μην επιτρέπει στον αντίπαλο να πάρει το χρυσό, αλλά και πόντους εμπειρίας, καθώς μόνο το 70% θα επιβραβευθεί στους εχθρούς και το υπόλοιπο 30% θα ανταμειφθεί στην ομάδα του.
Στις αρχές του παιχνιδιού, το να επικεντρωθεί μια ομάδα στο να σκοτώνει τα creeps και να αρνείται στους αντιπάλους να αποκτούν χρυσό και να αντλούν πόντους εμπειρίας, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κερδίσει ένα τεράστιο πλεονέκτημα στο παιχνίδι. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι ήρωες είναι αρκετά αδύναμοι στο ξεκίνημα και εάν ένας ήρωας καταφέρει να βρεθεί 1-2 επίπεδα παραπάνω από τους αντίστοιχους της αντίπαλης ομάδας, είναι πολύ πιο εύκολο να συνεχίσει να τους σκοτώνει και έτσι η δυναμική του αυξάνεται με υψηλότερο ρυθμό.
Ένας καλός τρόπος για την αντίπαλη ομάδα να εμποδίσει έναν ήρωα που έχει αποκτήσει τέτοιο μομέντουμ, είναι να καταβάλει πολλή προσπάθεια για να διασφαλίσει ότι ο ήρωας αυτός θα σκοτωθεί. Σκοτώνοντας έναν ήρωα με ένα ισχυρό χρυσό ή έναν ήρωα που έχει χτίσει μεγάλο σερί δολοφονιών (kill streak), οι ανταμοιβές είναι υψηλότερες από το κανονικό, γεγονός που δίνει στην ομάδα μια μικρή ευκαιρία να καλύψει και να ανατρέψει την εις βάρος της κατάσταση.
Στα μέσα του παιχνιδιού, η ομάδα έχει στόχο να κερδίσει μέτρα και να γκρεμίσει όσο το δυνατόν περισσότερους αμυντικούς πύργους. Είναι πολύ συνηθισμένο οι παίκτες να αφήνουν τις γραμμές τους και να προσπαθούν να περικυκλώσουν τους εχθρικούς ήρωες ώστε να τους επιτεθούν ταυτόχρονα (ganking) ώστε να τους σκοτώσουν πιο γρήγορα (quick kills). Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για την ομάδα να αποκτήσει περισσότερο έλεγχο στον χάρτη και να προχωρήσει μπροστά. Αλλά αυτό έχει και το απαιτούμενο ρίσκο, αφού αν μία ομάδα αφήσει τη γραμμή της για να μεταβεί σε μια άλλη, τότε δεν μπορεί να αμυνθεί κατάλληλα στη δική της γραμμή και παίκτες της αντίπαλης ομάδας μπορούν να βρεθούν πιο κοντά στη βάση της.
Όταν οι γραμμές προωθούνται περισσότερο και οι ήρωες των παικτών βρίσκονται σε υψηλότερο επίπεδο, οδεύουμε σιγά σιγά προς το τέλος του παιχνιδιού. Αυτό είναι το μέρος όπου η καλή επικοινωνία και ο συντονισμός σε μία ομάδα είναι κομβικά ζητούμενα. Μια καλή στρατηγική είναι η ομάδα να καταστρέψει τα κτίρια barracks (στρατώνες), που χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, τα melee και τα ranged. Πρόκειται για κτίρια που βρίσκονται μπροστά από το ancient κτίριο της αντίπαλης ομάδας. Με την καταστροφή τους, τα creeps της ομάδας που τα καταστρέφει γίνονται πιο δυνατά και δίνουν λιγότερους πόντους εμπειρίας και χρυσό όταν σκοτωθούν από τον εχθρό. Με αυτόν τον τρόπο, η μία ομάδα όχι μόνο κερδίζει μέτρα, αλλά μειώνει επίσης το χρυσό και τους πόντους εμπειρίας που μπορούν να αποκτήσουν οι εχθροί.
Είναι επίσης αρκετά σημαντικό σε αυτό το σημείο η ομάδα να κάνει συντονισμένες επιθέσεις εναντίον των εχθρών, καθώς αν σκοτώσει όλους τους αντίπαλους ήρωες της δίνει αρκετό χρόνο για να προσπαθήσει να καταστρέψει την αντίπαλη βάση.
Γενικότερος σκοπός για κάθε ομάδα στη διάρκεια του παιχνιδιού είναι να εξασφαλίζει διαρκώς το πλεονέκτημα απέναντι στον αντίπαλο, κάτι που μπορεί να συμβεί με την εκπλήρωση σημαντικών στόχων όπως π.χ. το να σκοτώσει τον Roshan. Ο Roshan είναι το πιο δυνατό creep, δεν ανήκει σε καμία ομάδα και βρίσκεται στο κέντρο του χάρτη. Η ομάδα που θα τον σκοτώσει μπορεί να χρησιμοποιήσει τα πολύτιμα αντικείμενα που ήταν στην κατοχή του προς όφελός της.
Στοίχημα στο Dota 2
Όσοι θέλουν να ασχοληθούν με το στοίχημα στο Dota 2 μπορούν να το κάνουν σε διάφορα τουρνουά και λίγκες που διοργανώνονται όλο το χρόνο ανάμεσα σε επαγγελματικές ομάδες. Τα περισσότερα παιχνίδια μεταδίδονται μέσω Twitch, Youtube κ.α. και οι στοιχηματικές πλατφορμες τα διαθέτουν σε Live Streaming. Μάλιστα στα μεγάλα τουρνουά υπάρχει και ζωντανή περιγραφή από δημοσιογράφους του κλάδου.
Πέρα από την κλασσική αγορά του νικητή αγώνα, θα βρείτε στοιχήματα για Νικητή Χάρτη, Χάντικαπ, Συνολικοί Χάρτες που θα παιχθούν (Over/Under), Ακριβές Σκορ, Πρώτη ομάδα στον κάθε χάρτη που θα φτάσει έναν αριθμό (5, 10, 15, 20 κ.α.) kills (σκοτωμών), Ομάδα που θα καταστρέψει το επόμενο Barracks στον κάθε χάρτη, Ομάδα που θα σκοτώσει το επόμενο Roshan κ.α. Τα στοιχήματα συνήθως διατίθενται τόσο Pre-game όσο και για Live Betting.
Μερικές από τις κορυφαίες ομάδες αυτή τη στιγμή είναι οι Team Secret, Royal Never Give Up, Virtus.Pro, Evil Geniuses, PSG.LGD, Fnatic, OG κ.α.
Πιο συνηθισμένα στοιχήματα που θα βρείτε:
- Νικητής αγώνα
- Νικητής χάρτη
- Over/Under Συνολικών χαρτών που θα παιχθούν (συνήθως 2 ή 3)
- Ακριβές Σκορ (συνήθως 2-0, 2-1, 1-2, 0-2)
- Πρώτη ομάδα στον κάθε χάρτη που θα φτάσει έναν αριθμό (5, 10, 15, 20 κ.α.) kills
- Χάντικαπ αγώνα
- Ομάδα που θα καταστρέψει το επόμενο Barracks στον κάθε χάρτη
- Ομάδα που θα σκοτώσει το επόμενο Roshan στον κάθε χάρτη
Δείτε εδώ συμβουλές για στοίχημα στο Dota 2
Στοιχηματικές που διαθέτουν στοιχήματα για τουρνουά Dota 2:
Bookmaker
|
Εξυπηρέτηση
|
Αποδόσεις
|
Ειδικά Στοιχ.
|
Live Betting
|
Πληρωμές
|
Mobile
|
Σύνολο
|
---|
Αν σας ενδιαφέρει το στοίχημα για E-Sports μπορείτε να βρείτε τον οδηγό μας για το Counter Strike καθώς και συμβουλές για στοίχημα στο CS:GO.