Stoixima στο ποδόσφαιρο

Στοίχημα Stoixima Live Scores

E-Sports: Ο κορυφαίος παίκτης PUBG, Κωνσταντίνος Μπότσης στο agones.gr

E-Sports: Ο κορυφαίος παίκτης PUBG, Κωνσταντίνος Μπότσης στο agones.gr

Συντάκτης: Agones team
Agones team
Ένας εκ των κορυφαίων παικτών PUBG στην Ελλάδα, ο Κωνσταντίνος «Botsman» Μπότσης μιλάει στο agones.gr για τον κόσμο των Esports.

Τα Esports αποκτούν διαρκώς όλο και περισσότερη φήμη και οπαδούς σε όλο τον κόσμο. Όσοι ασχολούνται με το χώρο στην Ελλάδα και ειδικότερα με το PUBG, σίγουρα γνωρίζουν τον Κωνσταντίνο Μπότση, ο οποίος πρόκειται για έναν από τους πιο πετυχημένους παίκτες του παιχνιδιού σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Ο «Botsman», όπως είναι το παρατσούκλι του, έχει γνωρίσει μεγάλες διεθνείς διακρίσεις με την ομάδα «House Of Nobles» στην οποία διατέλεσε αρχηγός και έχει βρεθεί αντιμέτωπος με ομάδες-γίγαντες στο χώρο, όπως η Team Liquid, η FaZe κτλ.

Μεταξύ άλλων η ομάδα του συμμετείχε στο Showdown Series του PUBGOnline, όπου κατέλαβε την 14η θέση ανάμεσα στις 40 καλύτερες ομάδες της Ευρώπης. Εκτός αυτού, έλαβε μέρος στα διεθνούς φήμης τουρνουά GLL (Season 1, Season 2 Alpha-Bravo), καθώς και στο APL Season 2 EU, κατακτώντας την 4η θέση στα qualifiers του lobby τους. Παράλληλα, διατέλεσε αρχηγός/IGL της Team Greece στο Auzom Nations Cup.

Όντας πλέον υπεύθυνος για τα τουρνουά PUBG στην Ελλάδα καθώς και game host της GLL, της περίφημης σουηδικής εταιρείας διοργάνωσης μεγάλων τουρνουά παγκοσμίως, ο Κωνσταντίνος Μπότσης μίλησε στο agones.gr για την ενασχόληση του με το χώρο των Esports και τις εμπειρίες του από την παρουσία του στα μεγάλα τουρνουά. Μας ανέλυσε το τι χρειάζεται κάποιος αν επιδιώκει να κυνηγήσει τη διάκριση σε αυτό το χώρο, μας παρουσίασε το τοπίο των Esports στην Ελλάδα καθώς και το τι μέλλει γενέσθαι με τον «ηλεκτρονικό αθλητισμό», που... χτυπάει την πόρτα των Ολυμπιακών Αγώνων.

-Σε ποια ηλικία ξεκίνησες να ασχολείσαι με τα video games; Θυμάσαι το πρώτο σου παιχνίδι;

«Να παίζω με τον πατέρα μου σε Game Boy Color ενα game (“Winter sports” να λεγόταν;) που ανταγωνιζόμασταν ποιος θα κάνει ρεκόρ στο ski jump και στο έλκηθρο είναι από τις πρώτες αναμνήσεις που έχω γενικά αποτυπωμένες στο κεφάλι μου».

-Πότε μπήκες στον κόσμο του PUBG και πως αποφάσισες να ασχοληθείς επαγγελματικά με αυτό;

«Ανέκαθεν έπαιζα -σε πιο casual επίπεδα- και παρακολουθούσα “φανατικά” games που είχαν δυνατή Esports σκηνή (CS, LoL, Starcraft). Το ανταγωνιστικό κομμάτι των παιχνιδιών με ενθουσίαζε περισσότερο από οτιδήποτε και πάντα όταν έπαιζα, αν και έπαιζα “for fun”, δεν δεχόμουν την ήττα. Όταν έχανα σκεφτόμουν τα λάθη μου και “έψαχνα” τρόπους να κερδίσω την επόμενη φορά που θα αντιμετωπίσω κάτι αντίστοιχο.

Η πρώτη μου επαφή με το PUBG ήταν το καλοκαίρι του 2017 - μου πρότεινε να παίξουμε παρέα ένας φίλος (ευχαριστώ Πέτρο), το έψαξα και ήξερα ότι αυτό το game είναι για εμένα.

Οι παράγοντες που με ώθησαν να το δω πιο σοβαρά το PUBG είναι πρώτον πως πάντα ήθελα να κυνηγήσω ένα game σε επαγγελματικό επίπεδο και περίμενα ένα καινούριο game που θα έχει esports potential ώστε να ασχοληθώ από το ξεκίνημά του, και δεύτερον είχα την απίστευτη τύχη να παίξω από νωρίς με άτομα (venity , fLix και στην συνέχεια sunbird και mobzi) που είχαμε κοινό σκοπό και διάθεση».

-Έχεις ζήσει μεγάλες επιτυχίες στο PUBG με την ομάδα House of Nobles, όπου διατέλεσες και αρχηγός. Ξεχωρίζεις κάποια στιγμή; Πως είναι αλήθεια να έρχεσαι αντιμέτωπος με ομάδες-γίγαντες στο χώρο όπως η Team Liquid, η FaZe κ.α;

«Υπάρχουν τόσες μοναδικές στιγμές που βιώσαμε στους House of Nobles με τα teammates μου για τις οποίες είμαι ευγνώμων και νιώθω πραγματικά τυχερός που τις έζησα μαζί τους. Εξαρχής ο στόχος μας ήταν να κυνηγήσουμε την κορυφή παγκοσμίως, δουλεύαμε πολύ σκληρά για να τον πετύχουμε και το γεγονός ότι φτάσαμε να παίζουμε στα κορυφαία επίπεδα ενάντιας σε αυτούς τους τιτάνες του χώρου ήταν μια τεράστια νίκη, η επιβεβαίωση ότι βαδίζουμε σε σωστό μονοπάτι, το μεγαλύτερο κίνητρο να συνεχίσουμε να δουλεύουμε για να πετύχουμε τον στόχο μας και σίγουρα ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα».

Αν υπάρχει μία στιγμή που πρέπει να ξεχωρίσω είναι σίγουρα το τελευταίο game των προκριματικών του “GLL Season 1”. Είχαμε ήδη περάσει στις δύο από τις τρεις κορυφαίες λίγκες της Ευρώπης για την σεζόν και θέλαμε να κάνουμε το τρία στα τρία. Δυστυχώς, είχαμε χάσει κάθε ελπίδα λόγω κακών αποτελεσμάτων αλλά κάναμε το “θαύμα” και καταφέραμε να κερδίσουμε το τελευταίο game και να περάσουμε στον πόντο. Δεν μπορώ να περιγράψω το πως νιώθαμε. Πραγματικά αξέχαστη στιγμή».

-Βλέπουμε ότι όλο και περισσότεροι Έλληνες ασχολούνται με τα E-Sports, είτε ως θεατές, είτε επιχειρώντας να μπουν οι ίδιοι στο χώρο, που αναπτύσσεται διαρκώς. Τι χρειάζεται κάποιος για να ασχοληθεί επαγγελματικά με τα Esports; Ποια είναι η συνταγή της επιτυχίας;

«Κατά την γνώμη μου η ίδια συνταγή για να πετύχεις οπουδήποτε. Χρόνο, διάθεση, αυτοκριτική, υπομονή, επιμονή και πάνω απ’όλα να ευχαριστιέσαι και να αγαπάς αυτό που κάνεις. Στην θεωρία φαντάζει “λυμένο πρόβλημα” αλλά στην πράξη είναι αμέτρητα τα εμπόδια που πρέπει να προσπεράσεις».

-Μέχρι πόσες ώρες μπορεί να διαρκέσουν οι προπονήσεις και η προετοιμασία της ομάδας; Πόσο χρόνο πρέπει να διαθέσει κάποιος για να φτάσει σε επίπεδο να είναι ανταγωνιστικός απέναντι στις μεγάλες ομάδες του εξωτερικού;

«Οι ομαδικές προπονήσεις μας στην προετοιμασία για τα μεγάλα leagues διαρκούσαν 5 με 6 ώρες τουλάχιστον 5 φορές την εβδομάδα. Κάθε μέρα προπόνησης αποτελούταν από 3,5 με 4 ώρες σε παικτικό κομμάτι και 1 με 2 ώρες ανάλυση αυτού και έρευνα. Παρόλα αυτά ο καθένας για να βελτιώνεται και ατομικά έπαιζε έξτρα ώρες στις ημέρες “break” και όχι μόνο.

Δεν σε παίρνει να κάνεις ανούσιες παύσεις. Κάθε “λεπτό” που χάνεις κάποιος άλλος το αξιοποιεί και αργά ή γρήγορα θα τον βρεις από πάνω σου».

-Έχεις παίξει με αρκετούς επαγγελματίες παίκτες του εξωτερικού. Οι Έλληνες gamers έχουν ταλέντο;

«Σίγουρα. Υπάρχουν ταλέντα και δεν είναι λίγα. Παρόλα αυτά το ταλέντο δεν αρκεί για να γίνεις επαγγελματίας».

-Τι θα συμβούλευες έναν παίκτη που κάνει τώρα τα πρώτα του βήματα στο χώρο των esports;

«Πρώτα απ’ όλα να δει αν όντως του ταιριάζει και ευχαριστιέται το πολύωρο competitive gaming. Πολλοί μπερδεύονται και κυνηγάνε ένα όνειρο που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και ακούει στο “να πληρώνομαι για να παίζω παιχνίδια”. Το να ανταγωνίζεσαι σε επαγγελματικό επίπεδο στα esports είναι άλλη υπόθεση. Αν όντως το ευχαριστιέται, τότε θα πρότεινα την “συνταγή της επιτυχίας” όπως και να είναι - και να παραμείνει - ταπεινός τόσο στις νίκες όσο και στις ήττες».

-Στο εξωτερικό βλέπουμε όλο και περισσότερες ομάδες να δραστηριοποιούνται στο χώρο των Esports, όπως η Μπεσίκτας, η Οντένσε, η Μπουριράμ Γιουν. από την Ταϊλάνδη κ.α. Στην Ελλάδα το δρόμο χάραξε πρώτος ο Παναθηναϊκός, με τον οποίο είχατε βρεθεί και σε ίδια lobby σε διεθνή τουρνουά PUBG στο παρελθόν. Βλέπεις και άλλες ομάδες στην Ελλάδα να ακολουθούν αυτά τα βήματα;

«Δεν το βλέπω προς το παρόν αλλά θα ήθελα πολύ να το δω. Μπορεί τα esports να εξελίσσονται με απίστευτα ραγδαίους ρυθμούς, παρόλα αυτά είναι ακόμα σε επίπεδα που προκαλούν σε πολλούς αβεβαιότητα και φόβο για να υπάρξει κάποια “σοβαρή” (επενδυτικά) δραστηριοποίηση, ειδικά στην χώρα μας».

-Πως βλέπεις γενικότερα το τοπίο των Esports στη χώρα μας; Μπορεί κάποιος να ζήσει από αυτό; Τι δυσκολίες μπορούν να αντιμετωπίσουν οι Έλληνες παίκτες για να διακριθούν σε σχέση με gamers από άλλες χώρες, σε θέματα υποστήριξης κτλ;

«Θολό ακόμα, κυρίως λόγω των δυσκολιών που προανέφερα. Αν κάποιος αυτή τη στιγμή θέλει να ζήσει από αυτό πρέπει να διακριθεί παγκοσμίως ώστε να του ανοίξουν πόρτες σε ομάδες/οργανισμούς που είναι ήδη εδραιωμένες για τα καλά στον χώρο των Esports και έχουν άλλες δυνατότητες και φιλοσοφίες.

Όσον αφορά στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν Έλληνες παίκτες σε σύγκριση με παίκτες από άλλες χώρες, σίγουρα η υποστήριξη που υπάρχει/μπορεί να υπάρξει στην χώρα μας είναι μηδαμινή και αυτό περιορίζει κατά πολύ τα χρονικά περιθώρια του να πετύχει ο παίκτης και επηρεάζει αρνητικά την ψυχολογία του.

Με δεδομένα ότι για να κυνηγήσεις καριέρα χρειάζεσαι 8 ώρες την ημέρα και ότι η διαδρομή προς την κορυφή δεν θα σου αποφέρει κάτι οικονομικά, η αβεβαιότητα και ο φόβος χτυπάει πιο έντονα και πιο “νωρίς” στην χώρα μας».

-Αυτή την περίοδο ασχολείσαι με τη διοργάνωση tour και είσαι υπεύθυνος για τα PUBG τουρνουά στην Ελλάδα. Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζετε και ποιος είναι ο μελλοντικός στόχος για το PGC (σ.σ. ελληνικό τουρνουά PUBG);

«Η μεγαλύτερη δυσκολία βρίσκεται στο να καταφέρουμε να εμπνεύσουμε τρίτους να στηρίξουν την προσπάθεια μας. Πέρα από αβεβαιότητα και φόβο για το μέλλον των Esports πάρα πολλοί δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξή τους».

-Πως είδες το τουρνουά του Φεβρουαρίου που βρήκε νικητές τους Dawn Of Stars; Το PGC έχει προοπτικές μελλοντικά να δίνει εισιτήριο σε κάποιο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό ή παγκόσμιο τουρνουά;

«Το τουρνουά του Φεβρουαρίου το καταευχαριστήθηκα. Το roster των Dawn of Stars ήταν παντοδύναμο, ήταν τα φαβορί και στάθηκαν αντάξιοι των προσδοκιών.

Όσον αφορά στο να δίνει το PGC κάποιο εισιτήριο δυστυχώς αδύνατο. Η PUBG Corp δεν είναι ανοιχτή στο να δίνει major tournament slot σε τοπικά τουρνουά, ούτε σήμερα και δυστυχώς απ ότι φαίνεται ούτε “αύριο”».

-Εκτός όμως από διοργανωτής των ελληνικών τουρνουά PUBG, εργάζεσαι και στο GLL, την περίφημη σουηδική εταιρεία διοργάνωσης μεγάλων τουρνουά παγκοσμίως. Τι αρμοδιότητες έχεις και τι εμπειρίες έχεις αποκομίσει συνεργαζόμενος με μερικούς κορυφαίους του χώρου σε αυτόν τον τομέα; Τι ετοιμάζετε στο μέλλον;

«Στο GLL εργάζομαι ως game host. Οι game hosts είμαστε υπεύθυνοι να τρέχουμε τα τουρνουά που διοργανώνει η εταιρεία μέσω της πλατφόρμας της. Το να ζω “εκ των έσω” την διοργάνωση τέτοιου βεληνεκούς τουρνουά από μία εταιρεία τέτοιου επιπέδου είναι φοβερή εμπειρία και έχει μεγάλη αξία για μένα.

Σημαντικό να αναφέρω πως πέρα από το “PUBG” δραστηριοποιούμαστε και στα “Autochess” και “APEX Legends”. Επιπροσθέτως είχα την τύχη να είμαι admin/referee στο “GLL Season 4 - Grand Finals” που έλαβε μέρος στην Στοκχόλμη τέλη Φεβρουαρίου. Αξέχαστη εμπειρία. Αν δεν το ζήσεις δεν μπορείς να πιστέψεις τι συμβαίνει στα παρασκήνια για να πραγματοποιηθεί ένα επαγγελματικά στημένο LAN event.

Δεν μπορώ να αποκαλύψω οτιδήποτε δεν έχει ήδη ανακοινωθεί. Περιμένετε εξελίξεις στα social media μας στο άμεσο μέλλον!»
E-Sports: Ο κορυφαίος παίκτης PUBG, Κωνσταντίνος Μπότσης στο agones.gr
Το staff της G:Loot, με τον Κωνσταντίνο πάνω αριστερά

-Πως βλέπεις γενικά το μέλλον του παιχνιδιού; Γιατί ενώ αποτελεί ένα από τα πρώτα παιχνίδια σε downloads, τα Esport τουρνουά του δεν έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να αποκτήσουν τη λάμψη και τη δημοφιλία που έχουν άλλα παιχνίδια;

«Η αλήθεια είναι πως αν και το player-base είναι παντοδύναμο, το esports κομμάτι του PUBG δυστυχώς αντιμετωπίζει καιρό τώρα πολλές δυσκολίες. Δεν έχει καταφέρει να κινήσει το ενδιαφέρον του casual κοινού του και εκεί είναι το πρώτο θέμα όσον αφορά στους χαμηλούς - σε σχέση με τα μεγάλα esports - αριθμούς.

Αν και η PUBG Corp δηλώνει εξ αρχής πως την ενδιαφέρει να εξελιχθεί το παιχνίδι σαν esport δεν έχει καταφέρει μέχρι στιγμής, οι κινήσεις της γύρω από αυτό το κομμάτι να συμβαδίζουν ούτε με το τι προτείνουν οι competitive παίκτες και οι οργανισμοί/ομάδες, ούτε με το τι ζητάει το υπόλοιπο community. Πράγμα που καθιστά το μέλλον του παιχνιδιού τρομακτικά αβέβαιο».

-Στις 9 Απριλίου έγινε γνωστό ότι τα eSports δεν θα αποτελέσουν τελικά επίσημο άθλημα στους ασιατικούς αγώνες του 2022 παρά τις αρχικές πληροφορίες. Όπως ανακοινώθηκε από τον γενικό διευθυντή του Ολυμπιακού Συμβουλίου της Ασίας, το πρώτο βήμα για να μπει στο επίσημο πρόγραμμα, είναι να υπάρξει μια διεθνής ομοσπονδία και να προκύψει ένα διοικητικό όργανο. Πως βλέπεις το τοπίο στα eSports τα επόμενα χρόνια; Θα τα δούμε πιστεύεις κάποια στιγμή ως επίσημο άθλημα στους Ολυμπιακούς Αγώνες και όχι απλά ως άθλημα επίδειξης;

«Ναι πιστεύω είναι θέμα χρόνου. Τα Esports αν και έχουν πάρει ήδη μεγάλες διαστάσεις, είναι ένα καινούργιο φαινόμενο. Η εξέλιξή τους πιστεύω θα συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς και από γενιά σε γενιά πιθανό αυτοί οι ρυθμοί να εκτοξευτούν ακόμα περισσότερο και να ζήσουμε εξωπραγματικές - με βάση το σήμερα - καταστάσεις. Όπως εξωπραγματικό είναι το σήμερα σε σχέση με 15 χρόνια πριν».

Επιμέλεια: Κώστας Καραγιαννόπουλος

Σχόλιο:

Για τη συμμετοχή σας στη συζήτηση απαιτείται εγγραφή.