Ο Κοντονής «κλείνει» την Θύρα 13!
Ο Σταύρος Κοντονής τιμώρησε τον Παναθηναϊκό για τα όσα έγιναν στη Λεωφόρο, βάζοντας «λουκέτο» στις θύρες 13 και 14 μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος! Δεν ισχύει η τιμωρία για το Κύπελλο και τα πλει-οφ.Ο Υφυπουργός Αθλητισμού, Σταύρος Κοντονής, έλαβε υπόψιν του την εισήγηση της ΔΕΑΒ και αποφάσισε να κλείσει τη θύρα 13 και τη θύρα 14 στο γήπεδο της Λεωφόρο, μετά τα όσα έγιναν στο ντέρμπι με τον Ολυμπιακό (που δεν έγινε ποτέ).
Η απόφαση έχει ισχύ μέχρι την 30η αγωνιστική του πρωταθλήματος, κάτι που σημαίνει ότι στους αγώνες του Κυπέλλου Ελλάδας και στα πλέι οφ ο Παναθηναϊκός θα παίξει στη Λεωφόρο με κόσμο. Επιπλέον ο Υφυπουργός Αθλητισμού επέβαλλε στους «πράσινους» πρόστιμο 90.000 ευρώ!
Η απόφαση:
α) Την επιβολή διοικητικού προστίμου ύψους ενενήντα χιλιάδων (90.000) ευρώ στην ΠΑΕ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ Α.Ο.
β) την απαγόρευση διάθεσης εισιτηρίων και τη χρήση καθ΄οιονδήποτε τρόπο σε όλες τις ζώνες και τα τμήματα στις θύρες 13 και 14 του γηπέδου Απόστολος Νικολαΐδης μέχρι και την 17η Απριλίου 2016, ημερομηνία λήξεως του πρωταθλήματος της Super League της τρέχουσας αθλητικής περιόδου (2015-2016) και σε κάθε περίπτωση μετάθεσης της ημερομηνίας λήξεως του πρωταθλήματος, εξαιρουμένων των αγώνων κατάταξης και για κάθε ποδοσφαιρικό αγώνα, ήτοι για αγώνες πρωταθλήματος και κυπέλλου.
Οι ανωτέρω ποινές που επιβάλλονται στην ΠΑΕ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ Α.Ο. λόγω των σοβαρών φαινομένων βίας που έλαβαν χώρα στις 21.11.2015 εντός του σταδίου και του αγωνιστικού χώρου, όπως αυτά περιγράφονται αναλυτικά στα προμνησθέντα έγγραφα, εις τα οποία επίσης διαλαμβάνονται τα γεγονότα που θεμελιώνουν πλημμεληματική συμπεριφορά της διοίκησης της ΠΑΕ και των εντεταλμένων οργάνων της (σελ. 4 Γνωμοδότηση ΔΕΑΒ ως προς την μη λειτουργία του μηχανισμού ελέγχου της θύρος 14 και του αναποτελεσματικού τρόπου που διενεργείτο ο σωματικός έλεγχος) είναι σύμφωνες με τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας, καθ΄όσον είναι ανάλογες της δικαιικά αποδοκιμαστέας συμπεριφοράς των φιλάθλων της ανωτέρω ομάδας, με την έννοια ότι κρίνονται τα πλέον κατάλληλα και αναγκαία μέτρα, ώστε να αποτραπεί στο μέλλον η επανάληψη των ιδίων γεγονότων και συμπεριφορών.Ειδικότερα, επέχοντος του παρόντος εδαφίου αιτιολογημένη διαφοροποίηση – αντίρρηση ως προς τις δύο εκδοχές της πλειοψηφούσας πρότασης της ΔΕΑΒ, πολύ δε περισσότερο της μειοψηφούσας, η χρονική διάρκεια απαγόρευσης διάθεσης εισιτηρίων και χρήσης των ζωνών και τμημάτων στις θύρες 13 και 14 έως τη λήξη του πρωταθλήματος, είναι η απολύτως απαραίτητη, κατάλληλη και αναγκαία για την αποτροπή παρόμοιων επεισοδίων στο μέλλον, ώστε να επιτευχθεί το επιδιωκόμενο από το άρθρο 1 του ν. 4326/15 αποτέλεσμα, ήτοι η αντιμετώπιση και η εξάλειψη της βίας στα γήπεδα, χωρίς να καθίσταται
α) ιδιαιτέρως αυστηρό, άλλως άδικο, όπως το προτεινόμενο μέτρο αποκλεισμού της πρόσβασης σε φιλάθλους μέχρι τη λήξη της αγωνιστικής περιόδου, συμπεριλαμβανομένων δηλαδή και των αγώνων κατάταξης, εις τους οποίους ήθελε συμμετάσχει και η ποδοσφαιρική ομάδα του ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ Α.Ο. β) αλυσιτελές, άλλως προδήλως χαριστικό, το μέτρο της επιβολής μη διάθεσης εισιτηρίων για μία αγωνιστική ή πολύ περισσότερο ή μη επιβολή του μέτρου της μη διάθεσης εισιτηρίων στις προαναφερόμενες θύρες του γηπέδου, αφού κρίνεται μη συμβατό των γεγονότων της 21.11.2015 τα οποία έλαβαν χώρα στο στάδιο «Απόστολος Νικολαΐδης» και των αναγκαίων προληπτικών μέτρων που έχει υποχρέωση η πολιτεία να λαμβάνει για αποφυγή παρόμοιων επεισοδίων στο μέλλον.
Παράλληλα το ανωτέρω μέτρο δεν είναι επαχθές για τον αποδέκτη του, ούτε βρίσκεται σε αναντιστοιχία με το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, διότι η προστασία της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας των πολιτών, των παικτών και των παραγόντων των ομάδων, οι οποίοι βρίσκονται εντός του σταδίου, για να παρακολουθήσουν έναν αγώνα ή να συμμετάσχουν σε αυτόν, υπερτερεί του δικαιώματος των φιλάθλων της, που τυχόν έχουν προμηθευτεί εισιτήρια διαρκείας στις προμνησθείσες θύρες κατά την έναρξη της αγωνιστικής περιόδου, καθώς και του δικαιώματος της ΠΑΕ στην περιουσία της από τη διάθεση εισιτηρίων.
Αλλωστε κάτι τέτοιο δεν επικαλείται ούτε η ΠΑΕ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ Α.Ο. στον από 14.12.2015 απολογητικό υπόμνημα το οποίο εμπρόθεσμα κατάθεσε, δηλαδή ότι οι οπαδοί της ομάδας έχουν προμηθευτεί εισιτήρια διαρκείας στις θύρες 13 και 14, ούτε επικαλείται οικονομική ζημία. Επίσης και συμπληρωματικά σε όσα ανωτέρω αναφέρθηκαν, η απαγόρευση διάθεσης εισιτηρίων στις ανωτέρω θύρες μέχρι τη λήξη του πρωταθλήματος και όχι μέχρι τη λήξη της αγωνιστικής περιόδου 2015- 2016 συνάδει με την αποτελεσματικότητα του μέτρου πρόληψης παρομοίων ή χειροτέρων καταστάσεων και δεν μπορεί να νοηθεί ως μέτρο πειραματικής εφαρμογής, όπως υπαινίσσονται οι απόψεις μελών της ΔΕΑΒ που προτείνουν επιεικέστερα μέτρα, αφού ο νόμος εφαρμόζεται πάντα χωρίς πειραματισμούς κατόπιν σταθμίσεως των πραγματικών γεγονότων, λαμβανομένου υπ’ όψιν των συνταγματικών επιταγών και των γενικών αρχών του δικαίου.
Τέλος, η επιβολή χρηματικού προστίμου ύψους ενενήντα χιλιάδων (90.000) ευρώ είναι δίκαιη και εύλογη εντός του κατάλληλου πλαισίου για την επίτευξη του επιδιωκομένου αποτελέσματος της αντιμετώπισης της βίας στους αγωνιστικούς χώρους, διότι στην προκειμένη περίπτωση συνάδει με το γεγονός ότι η ΠΑΕ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ Α.Ο. παρείχε συνδρομή στην Αστυνομική Αρχή, με αποτέλεσμα να ταυτοποιηθούν τρεις (3) από τους δράστες που συμμετείχαν στα επεισόδια, ώστε να πρέπει να της αναγνωρισθεί η προβλεπομένη ελαφρυντική περίπτωση του άρθρου 1 παρ. 2 του Ν.4326/2015, όπως προκύπτει από το με αρ.πρωτ. 1244/16/41030/7.1.2016 έγγραφο της Ελληνικής Αστυνομίας. Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΣΤΑΥΡΟΣ Ν. ΚΟΝΤΟΝΗΣ